Időben az SGU sorozat első évadának második felében járunk.

Atlantisz ismét a Pegazus Galaxisban van.

Elérhetőség staff[at]szerepjatek.multiverzum.eu

 



mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa11
mod_vvisit_counterEzen a héten143
mod_vvisit_counterÖsszesen422466

A játék és a kalandok
 
Amikor az előtörténeted a Staff elfogadta kezdődhet a játék. Essék most néhány szó erről. Amennyiben igényt tartasz rá, kérhetsz bemesélést. Ezt főként kezdő szerepjátékosoknak szoktuk ajánlani, hogy belerázódjanak a játék stílusába. Azon kívül szükség lehet erre még olyan karakternél, aki most kerül be a Csillagkapu Programba.
Hozzászólásaid, reagálásaid vagy más néven posztjaid során a következőkre figyelj.

  • a) Játékstílusod két legfontosabb elemét magad választhatod, de ne variáld, maradj annál, amivel kezdted!

- E/1 (tehát naplószerően "mondtam") vagy E/3, (tehát regényesen "mondta")

- Jelen (mondom) vagy múlt idő (mondtam)

  • b) Csak olyat írj le, amit a karaktered tesz, mond vagy gondol. Lehetőség szerint ne idézz, ne másolj be más játékos vagy mesélő írásából. Törekedj a kreativitásra, semmi szükség arra, hogy ugyanazt a dolgot két- vagy többféleképpen megfogalmazzátok.
  • c) Az alábbi módon különítsd el a gondolatokat, a párbeszédet és a cselekményt.

- Amit mondasz, tedd gondolatjelek közé. (– Jó napot! – köszönt Mary mosolyogva.) Itt fontosnak tartom kiemelni a gondolatjel és a kötőjel közötti különbséget. A gondolatjel, ahogy nevében is szerepel, gondolatokat különít el. Pl. egy párbeszédnél. A kötőjellel pedig mondatrészek különíthetők el. Alaki különbség is van, gondolatjel: – kötőjel: -
- Amit gondolsz, tedd hullámos gondolatjelek (AltGr+1) közé. (~ Képtelenség! ~ hüledezett Cathrine.)
- A cselekmény leírását ne különböztesd meg * vagy bármilyen egyéb jellel.
- Ha párbeszédről, gondolatról vagy cselekményről váltasz, kezdj új sort.

  • d) Várd meg, hogy a játékostársaid reagálhassanak arra, amit írtál. Ha megegyeztek egy sorrendben, tartsd be.
  • e) Légy részletes, ne állj meg a tőmondatoknál, de ne írj kisregényt. Általános szabály, hogy amit nem írunk le, az nincs is ott. Ne is ess át a túloldalra, néha a kevesebb több.

Száműzd a feltételes módot. Ha a reakciód a társad válaszától függ, állj meg annál a pontnál, ahol bizonytalan vagy. Törekedj a realitásra! Lövöldözés és egyéb szélsőséges megoldások helyett használd az eszedet is.

  • f) Mielőtt elküldöd a hozzászólást, legalább egyszer olvasd végig még egyszer a kész reagot! Figyelj a helyesírásra, a szóhasználatra, a stilisztikára. Természetesen senki sem várja el tőled az oldalon, hogy Petőfi vagy Arany stílusában alkoss, de azt elvárjuk, hogy légy tisztában az alapvető nyelvtani szabályokkal. Amennyiben úgy érzed, hiányosságaid vannak, javasoljuk valamilyen szövegszerkesztő használatát a poszt megírására, hisz az felhívja a figyelmet a hibákra, és javítani is tudja azokat. Ezen kívül a legtöbb böngésző program is használ már magyar nyelvű helyesírás ellenőrzőt.
  • g) Ne keverd az IC (In Character) és OOC (Out of Character) információkat. Vagyis nem mindentudó a karaktered, nem olvas gondolatokat és nem hall vagy lát át a falon. Ez azt jelenti, hogy amit a másik játékos csak gondol, azt elvileg Te nem tudhatod. Ugyanez a helyzet egy másik helyiségben zajló eseménnyel. Meg kell tanulni elkülöníteni az általad megszemélyesített karaktert saját magadtól.
  • h) Amennyiben nem tudsz írni napokon keresztül, értesítsd erről a társaidat és a mesélődet. Senki sem sértődik meg vagy haragszik emiatt, de te se tedd, ha emiatt kihagynak néhány körből. Egyetlen oka van: nem akarjuk feltartani a többieket a játékban. Főként, ha esetleg több hetes elmaradásról van szó. Természetesen, ha úgy szeretnéd és jelzed ezt, bármikor becsatlakozhatsz ismét a többiekhez.

 
 
A játék jutalmazása
 
Kitartó és szorgalmas munkádért jutalmazást kapsz. Ez a következőképpen néz ki:

 

  • a) Az előtörténet megírása: 5-10 pont
  • b) Bővítmény: 1-5 pont (ide tartozik az adatlap és a teljesített kalandok rövid összefoglalója)
  • c) Kaland pontozása:

A kalandokat kb. 10 körönként pontozzuk, illetve akkor, mikor a mesélő úgy véli, hogy egy fejezete lezárult a kalandnak, vagy fordulóponthoz érkezett a játék. A pontok a következőképpen alakulnak:
- kreativitás: 1-10 pont (ez azt jelenti, hogy mennyire tudtál újító ötletekkel hozzájárulni a kaland menetéhez)
- frpg hűség: 1-10 pont (vagyis, hogy mennyire alaposan reagáltál a mesélő és az előtted posztoló játékostársaid írására; mínusz pont jár akkor, ha magadnak meséltél)
- karakterhűség: 1-10 pont (ez elsősorban a neves karaktereknél fontos, de persze a többi játékos sem írhat az előtörténetéből megismerteknek ellentmondó dolgokat; vagyis egy civil ne akarja 250 méterről lelőni az ellenfelet)
Ezen kívül a kaland végén még jár a végigjátszásért 15 pont. Viszont, ha csak egy alkalommal is előfordult, hogy nem jelezte a kimaradását a játékos, nem kap a végigjátszásért egyetlen pontot sem.
A mesélő dönthet úgy, hogy egy-egy játékost a kiemelkedő játékért külön jutalmaz. Pl.: plusz pontokkal, vagy egy katonát előléptetéssel, illetve valamilyen érdemrenddel.


Szintek
1-9 TP: 0. szint [0 kredit]
10-99 TP: 1. szint [10 kredit]
100-299 TP: 2. szint [30 kredit]
300-599 TP: 3. szint [60 kredit]
600-999 TP: 4. szint [100 kredit]
1000-1499 TP: 5. szint [150 kredit]
1500-2099 TP: 6. szint [210 kredit]
2100-2799 TP: 7. szint [280 kredit]


Mivel a karakter fejlődhet a játék során, a kreditjeidért vásárolhatsz különböző képzettségeket.
- Erő, ész, ügyesség növelése egy szinttel: 50-50 kredit/szint (Azt szem előtt tartva, hogy ezeknél 3 pont a maximum.)
- Előléptetés: 30 kredit (a staffnak a játékos játéktéren tanúsított „viselkedése” alapján dönt arról, hogy megadja-e az előléptetést, függetlenül attól, hogy lenne elegendő kreditje a játékosnak)
ATA gén (természetesen csak Atlantiszon): 25 kredit
Nyelvek (ős vagy goa’uld): 25 kredit/szint

 

Alternatív játék
 
Lehetőség van az ún. alternatív játékra. Mit is jelent ező A már meglévő karakter - akár mindhárom - vihető át az Alternatív játéktérre, ahol a „normál” kalandtól független játék folyik. Szabad játék folyik, tehát először - az arra kijelölt topikban - meg kell beszélned egy vagy több másik játékossal, hogy milyen kalandot is szeretnétek kijátszani. Természetesen lehetőség van már folyamatban levő játékhoz is csatlakozni, amennyiben az abban részt vevő játékosoknak nincs ellenvetésük. Ha elakad a kaland, vagy nincs ötlet a kezdéshez, kérhető mesélő segítsége is.
Nem csak arra a helyszínre vihető át virtuálisan a karakter, ahol a normál kalandjában játszik. Tehát, ahogy a sorozatokban is, szabad a vándorlás a Tejút és a Pegazus között. Kivétel ez alól a Destiny. A kifejezetten SGU-s karakterek tehát nem játszhatnak földi vagy pegazusi kalandban. Ugyanez igaz a földi vagy pegazusi karakterekre, ők pedig nem játszatnak SGU-s játékot.
Ezek a kalandok is moderálva lesznek, és minden esetben a Stargate realitásán belül kell maradni a játékosoknak. Tehát itt sem lehet légből kapott, teszem azt más sorozatból átvett, technikai eszközöket használni.